Magnusgumma,Licenssvetsare,Enastående Ensamstående Mamma,Shopoholic  & Inredningstokig...

Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

Vad kul!!!!

Av Linda - 19 juli 2009 21:23

Imorgon får jag besök...min arbetskompis Sten kommer å fikar..innan han åker vidare på sin semestertripp..

Dagarna går långsamt när man är ensam här.. bara jag & mina husdjur..

Saknar barnen så himla mycket..

Olivia ringde idag..Hon hade varit & tittat på farmor & farfars nya hus i Mölle.. Å så hade hon, farmor & farfar besökt naturreservatet & klättrat upp på Kullaberg. Hon hade haft en jätte rolig dag..nu skulle hon sova där & imorgon sommarjobba med potatisplockning..

Kommer ihåg när jag var 12 år & sommarjobbade i jordbruket brevid deras.. Började kl 5-13...åkte efter traktorn i ett stort släp, potatisarna kom upp på ett transportband...sorterade & slängde potatisarna som var för små el stora..å miljoner av gråpågar (blindbroms)..man blev helt sönderbiten..efter jobbet cyklade man ner till havet och badade..på kvällarna for man dit & vek potatiskartonger..vi fick 1:- per kartong...

Tänka sig att nu är lillgumman lika gammal som jag var då...helt otroligt vad tiden går!!


Nu ska jag kolla min film jag hyrt.. Seven Pounds med Will Smith..


Ha det så mysigt i kvällssolen!!

 
 
Ingen bild

Myran

20 juli 2009 08:11

Är det också en stil hos dig att syssla med särskrivning? Har läst din blogg några gånger och i stort sett varje inlägg använder du dig av särskrivning? Blir faktiskt roande att läsa, för meningarna kan få helt andra betydelser om man läser rätt och riktigt och bortser från vad du tänkt förmedla.

 
Ingen bild

Sanna

20 juli 2009 10:37

Var filmen bra?:)

 
Linda

Linda

20 juli 2009 11:33

Ojdå Myran... Ursäkta om jag råkat skriva fel.. Är du en ordnazist?
Jag stavar & skriver inte fel 0fta..men i all hast kan det förekomma att man råkar göra det..

http://www.lantligt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

inga

20 juli 2009 12:16

kul att Olivia får vara med Farmor/Farfar...och du får tid før dig sjælv!! ja och torpet då!!Tur att solen kom tillbaka!!

 
Ingen bild

Myran

20 juli 2009 21:13

Oj, o´j, hetsigt......
förlåt det var inte meningen att trampa dig på tårna. Bara något som jag noterat när jag kollat din blogg. Jag är inte ordnazist, bara bildad. Jag finner det intressant att läsa folks inlägg och se vilka blopers folk gör. Du skyller på stress, är du alltid stressad när du skriver?!?! Du är snabb och rapp i elaka kommentarer och bitvis hård i din kritik men borde du kanske inte titta närmare på vad du själv gör? Du biter mot andra men om sådana som t ex jag påpekar något hugger du ifrån och blir elak??? Hmm....vad beror det på? Och att jag ifrågasätter ditt språk är bara en rolig grej, finner det roande att det skrivs lite hur som helst utan att tänka på vad man egentligen vill förmedla och på vad man säger.....ber om ursäkt om jag förnärmat dig, inte min mening....

 
Linda

Linda

20 juli 2009 22:07

Myran

Jag blir inte elak..Jag vet att jag inte felstavar eller skriver särskrivning ofta.. Och ja..det är bra att vara bildad, det är jag också..
Men för det läser jag inte bloggar för att påpeka om eller hur andra såvida stavar något rätt eller fel.
Jag läser bloggar som intresserar mig,bla dom som handlar om inredning, recept eller annat roligt!
Men smaken är ju delad som baken.. Antar att du inte har någon speciell hobby eftersom du finner det så roligt & intressant att läsa om vilka blopers folk gör.
Du vet absolut ingenting om jag är stressad eller ej... Om jag säger att jag var det vid tidpunkten då jag skrev, så borde väl jag veta bäst lr???

http://www.lantligt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 4 april 2011 12:07

Evigheter sedan jag bloggade... Har inte haft inspiration eller tid.. Men det kommer nog.. Har haft otur med att vara sjuk ..har det inte varit nackbesvär pga mitt jobb, så har det varit förkylningar & idag vinterkräksjukan... Jag är som en svamp.....

Av Linda - 7 juni 2010 19:42

Jag, gubben & Dennis åkte till Skellefteå förra Måndan..vi tillbringade nästan 1 vecka i torpet.. Här kommer lite bilder..     Vi stannade till i Jävre, där gubben & Dennis fiskade..     Här får Dennis lära sig att rensa fisk..   B...

Av Linda - 24 maj 2010 12:26

Vi har tillbringat Lördagen & Söndagen i Tornedalen.. På nervägen stannade vi till i  Kurkkio..hälsade på mommo o moster som var där för att hämta lite saker..Åkte sedan till kyrkogården i Junosuando, besökte moffas grav.. lämnade en ängel. Gravs...

Av Linda - 14 maj 2010 15:01

#¤%¤&/%/&## på ren svenska... Är så jävla förbannad på försäkringskassan..vet inte vad jag gör snart... Väntar fortfarande på pengar för VAB &  det är inte lite pengar heller 6000-7000..Och det är 6 veckor sedan jag skickade in försäkran om tillfäl...

Av Linda - 10 maj 2010 21:42

Det blir bara längre å längre tid mellan blogginläggen... Är fortfarande datalös..å man inser först när man är det hur beroende man är av datorn.. Räkningar och bankärenden,mail, min kära blogg, tradera..äger inte ens en telefonkatalog nåmera ,bru...

Presentation


Jennie Linda Marie

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards