Magnusgumma,Licenssvetsare,Enastående Ensamstående Mamma,Shopoholic  & Inredningstokig...

Alla inlägg under mars 2010

Av Linda - 30 mars 2010 23:46

En super mysig påsk!!!


 

Lite tidigt...men åker iväg bortom all täckning imorrn...

Av Linda - 30 mars 2010 20:25

Har haft två riktigt mysiga dagar med gubben & barnen...

Igår överraskade gubben mig med en fika på safari, besök till Bomerang..Och strosade runt i lite olika butiker..Så kul, det är sällan man hinner med sånt..

Sen lagade han världens godaste souvasgryta med Shiitaki svamp.. Massor av grädde & kärlek.

Alla i familjen åt så vi höll på att storkna..Sen ett besök till hans päron där vi åt smörgåstårta..


Idag har vi varit & lämnat skoter & kälke.. Och förberett saker inför resan..Vi åker till fjälls imorrn bitti..å återkommer på Lördag.

Jag & Olivia har bakat både bröd & två olika sorters bullar till resan.. å kalopsen står & puttrar på spisen..


    Nu ska jag packa lite kläder.... sen blir det soffan innan jag förflyttar mig till sängen.. Ha en trevlig kväll!!


Av Linda - 29 mars 2010 10:51

Idag är det måndag... Å jag har ledigvecka.. Snön vräker dock ner, men det känns som att den här dagen blir bra iallafall!

Vaknade klockan 8.. Satte igång att dekorera smörgåstårtan som svärmor & svägerskan beställt.. Vi ska dit i dag & fira deras födelsedagar..Trevligt!

Men innan dess ska jag är det mycket som ska hinnas med... Tänkte bla baka mommobröd..Jag & gubben åker till fjälls imorrn (Om han är frisk till dess vill säga.. Han säger att han ska åka i vartfall..envis som synden..) å då är det gott att ha med lite hembakat..

Nää nu ska jag slänga ihop bröddegen.. Lämnar er med foton på smörgåstårtan sålänge... Tjingeling!


   

Av Linda - 26 mars 2010 14:29

Man behöver inte vara avundsjuk på andra.. Den som vill kan faktiskt själv engagera sig politiskt.. Jag har fått spydiga kommentarer igen.. t.o.m till gubbens blogg.. 

Jag tycker att du med IP nummer 78.70.156.220 ska skaffa dig ett liv!! Eller har ni så långtråkigt i Kalix?!


Nog om detta... Äntligen Fredag.. Och Fredags mys =)

Nu ska vi iväg å helghandla... Önskar alla en Myyyysig Fredag!!


Kram

Av Linda - 22 mars 2010 18:49

Idag har jag besökt rödakorset & bomerang... Hittade en massa fynd.. Så överlycklig!!


  Hoivi..(Huckle)Jag har konverterat till Leastadianismen... Haha... nä skojar bara.. Hittade denna underbara vintage huckle för bara en femma..  Och ja det är jag... men är ingen linslus...Hehe..



En present.... Till min underbara kusin Anette.. Ett doftkrus till hennes samling!


 

En tårtspade i nysilver... för en femma

 


Så retro..Och i pastellfärger.. ca 25 cm hög...

 


En 2 liters plastbunke från Stockholms plast industri... Härlig form..



En smörbytta till torpet...Brukar använda dessa som blomkrukor


 

Ett kakfat från 50-60 talet... Så cool...men har inte den stilen hemma....så den hamnar nog på tradera..



En gammal äggkopp, märkt inport (inte import) så den är riktigt gammal...3:- betalade jag för den


Hittade 3 gardinkappor till torpet.. I vitbroderi & hålsöm.. 20:- för allihopa...

     


Och två paradhandukar från 60-70 talet... Design "Ullas" en femma styck.. Den blåa ska jag behålla...




   


6 grytlappar till mitt projekt



Romantiskatyger till att sy nått

 


Retrotyger till mitt lapptäcksprojekt 



Sen gick jag till Kvadrat (inredninsbutik) fick ett presentkort av älsklingen i julklapp på 500:-...Hittade dessa underbara burkar... Från "Derriérelaporte".. En kakao, en för socker & en för tepåsar..

  Visst passar dom bra in med mina receptböcker... Det är detaljerna som gör det..  

Min ros som jag fick i födelsedagspresent av Johanne blommar för fullt.. Så fin!

    Nu ska jag glutta tv en stund... Sen blir det att krama kudden.. Skulle egentligen haft eftermiddagsskift denna vecka, men har förmiddagskift ist pga av att Dennis är i gips och han kan inte vara ensam på kvällarna... Så uppe före tuppen denna vecka också..


Ha en fin kväll... Kram

 

Av Linda - 21 mars 2010 17:45

Jag överraskade familjen med thaimat till middag...

Det blev kyckling i rödcurry, friterade räkor(scampi) jasminris,sötsursås & mangochutney... Mums vad gott det blev.. Kan verkligen rekomendera "santa marias" frityrsmet..

  Kolla vilka mumsiga räkor....


  Så här blev resultatet...

  Kyckling i rödcurry...


  Min fina riskokare som jag köpte från Thailand funkar perfekt..


På kvällen åkte jag & gubben på vårat första medlemsmöte på vänsterpartiet... Jag kände mig verkligen "hemma".. Har alltid röstat på vänsterpartiet till riksdagen.. så det var ett själv klart val, nu när inte Kirunapartiet är aktuellt för mig mera..

Igår skildes jag och gubben åt.. Han ska åka till fjälls t.o.m Torsdag... Kommer att sakna honom massor.. Men kul för honom..Han älskar jue att köra skoter, pimpla & vara ute i naturen!

Påskveckan så ska vi göra en resa tillsammans =) Längtar!!

Av Linda - 21 mars 2010 10:54

Har bakat kladdiga chokladmuffins idag... gudomligt goda..som kladdkaka men i muffinsform  


 



Här är receptet....


KLADDIGA CHOKLADMUFFINS MED NOBLESSE



25 stycken


4 ägg 

6 dl socker

3 dl vetemjöl

8 msk kakao
4 tsk vaniljsocker
2 krm salt
200 gram smör
25 noblesseplattor


Värm ugnen till 200 grader.

Smält smöret & låt svalna.

Vispa ägg & socker vitt & pösigt.

Blanda mjöl,kakao, vaniljsocker & salt i en skål.

Tillsätt det smälta smöret i ägg & sockerblandningen, häll sedan i mjölblandningen och vispa så allt har blandats till en jämn smet.

Använd sedan två skedar till att fylla formarna, fyll dom till lite mer än till hälften.

Grädda muffinsen i mitten av ugnen i 12-15 min.

Lägg sedan en noblesseplatta på varje muffins & låt svalna...

Supergott att servera en vispad klick grädde till varje om man vill..

Lycka till!!



Av Linda - 14 mars 2010 16:57

Kom hem för 1 timma sen... Helt slut i kroppen efter 9 mils skoterkörning med 509:an på en sönderkörd skoterled... Varenda gupp kändes i ryggen & det tog tid eftersom vi hade arken o kälken efter...



Helgen har varit underbar.. Det har varit jätte skönt att vara ute i naturen, pimpla, grillat korv, gubben har wokat souvas i murikkan & skämt bort mig.. det var premiär för mig att bo i ark..Men det gick jätte bra & kul var det!

Några bekanta träffade man...Siv & Ingvar var oxå där med arken & bjöd oss på kaffe..

Det blev en del med röding...jag lyckades få 8 stycken & proffset fick ett 30-tal... Så imorrn blir det röding till middag.. Mums!!


Här kommer lite bilder från resan....


  Här är ekipaget precis innan avfärd från Poikkijärvi


  Efter skoterleden...massor av skoterspår redan på Torsdan  Vackert eller hur....


  Framme vid Rautasjaure... Det gick fort att få upp arken..

Gubben är jue van...


  Våran ute toalett...som Magnus pappa snickrat ihop.. Så omtänksamt.. Tack Age!

Inte lätt för oss damer att göra våra behov vars som helst..


 


Här pimplas det inne i arken...

  Men storfiskaren gick inte att slå... Han fick tredubbellt mer än mina 8 rödingar..


  En del av röding fångsten...


  Och gubben fick en stor en

   

Po     Polisen var oxå där...både med helikopter & skotrar..   På lördan åkte vi till Siv & Ingvars ark å hälsade på...


  På vägen tillbaks till våran arkplats, stannade vi & grillade korv... & kokade kaffe... Mums!!


  Och till middag wokade gubben souvas ...

haha.. vilken posé..


  Å så underbart gott det blev...  








Presentation


Jennie Linda Marie

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards