Magnusgumma,Licenssvetsare,Enastående Ensamstående Mamma,Shopoholic  & Inredningstokig...

Alla inlägg den 21 juli 2009

Av Linda - 21 juli 2009 23:54

Det gör verkligen gott för själen..lugnet, vindarna i träden, fågelkvitter.. Jag & Wilma var ute i 2 timmar.. Fick ihop 3 liter blåbär..Men usch vilket slit det är att rensa blåbär ..Man får jue med halva skogen i bärplockaren.. 3 sniglar,

1 grön larv, en massa blåbärsris & barr..


Imorgon kommer yngsta sonen..Jippi vad kul!! Jag ska möta upp honom & hans pappa i Boliden..Han åker med sin cadillac  59:a som han köpte förra veckan.. Han & två polare ska ner till Lycksele på motorveckan..

Jag tänkte ta med Dennis på nya Harry Potter filmen på fredag..


Nu ska jag sussa...nattinatti kära vänner


Lägger ut lite foton på cadillacen...skit snygg är den!!

Av Linda - 21 juli 2009 19:52

Efter en supergod lunch som Susanne lagat..Åkte vi till Öjebyn..Gjorde en massa fynd på återvinningsmarknaden där.

En gammal skomakarlampa (nästan platt glasskärm) för 10:-

6 djupa- & 5 flata tallrikar för 3:- st.. Riktigt gamla med ett D instämplat...Någon som vet vad det är för en porslinsfabrik som tillverkat dessa?

En rosa pluttinuttig lampskärm för 1:-

En broderad duk i blått & vitt för 1:-

ett gäng porslinsknoppar för 5:-

En glasburk för 5:-


I Piteå på röda korset hittade jag gamla syltburkar..köpte 3 stycken för 5:- st.. Behöver dessa till blåbärssylten som jag ska koka.

Och en bricka som man använder när man rensar bär för 15:-


Visst blev det tjusigt med min skomakarlampa i  det nymålade köksfönstret.. Tom glödlampan funkade =o)


Nu ska jag ut i skogen...plocka lite blåbär.. Ha en fin kväll..Kram




Av Linda - 21 juli 2009 11:13

Så här ser det ut i mitt kök nu...bänkarna är på plats.. Det blåa diskbänksskåpet ska rivas ut så småningom.. Och faktum skåp & porslinsvasken domsjö ska dit.. Efter det ska jag snickra reglar och bänkskivor på apotekarskänken & dom andra skåpen, så att dom kommer i samma höjd som spisen..


Nu ska jag åka till Susanne och äta lunch..sen bär det av till Pite på lite shopping..


Ha en fin dag...trots att det regnar :-/ Det är jue kärringveckan.. Efter regn kommer solsken =o)

Presentation


Jennie Linda Marie

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards