Magnusgumma,Licenssvetsare,Enastående Ensamstående Mamma,Shopoholic  & Inredningstokig...

Alla inlägg under september 2008

Av Linda - 26 september 2008 22:49

Jobbar 13 timmarsskift hela helgen..å min dator har kraschat så jag återkommer så fort jag kan med diverse foton på mina fynd jag gjort i veckan...  Nu ska jag lägga mig i sängen o läsa min favorittidning "Vakre hjem och interiör" som äntligen kommit ut med ett nytt nummer

Trevlig helg!!


Av Linda - 16 september 2008 21:44

Jag var & tittade på kakelugnen idag...ojojoj vilken skönhet..Den är uppmärkt & nedpackad i lådor, men hittade en bild på en likadan på nätet...

Sen hade mamma köpt upp delar från ett hem igen..Så jag kom därifrån med ett gammalt diskbänksskåp & ett litet slagbord..

Skåpet ska jag ha i toaletten, köpa ett handfat o koppla in kran..Så får jag ett unikt tvättställsskåp =o)

Slagbordet hamnar någonstans i torpet..


Av Linda - 15 september 2008 21:00

Hade besök av lillbrorsan o hans goa dotter i Lördags.. Fick garderobsdörrarna justerade..Tur att man han en hjälpsam bror..

Han hade tom fikabröd med sig..Hehe det har dom flesta som kommer på besök.. Måste erkänna att jag inte bakar så ofta, o bakar jag så kan inte barnen el jag låta bli o va där å nalla då o då :-s  Försöker minska på sockerintaget..

Passade på att ta ett foto på lillgumman..Snart 8 månader, sitter så stadigt o reser sig upp efter möbler..Snart går hon..då blir det full rulle =o)


Angående min garderob.. va less jag blir, köpte den för 3999:- förra veckan, nu kostar den 2700:- reklambladet från Jysk damp ner i lådan idag...Grrrr!!...

 Men jag har haft en himla tur idag oxå... Såg en annons på kiruna.cc  en som skänkte bort en gammal kakelugn =o) Hämtar den imorrn..

Ha en fin kväll =o) Natti hejs!



Av Linda - 11 september 2008 00:15

Vaknade kl 6.30, satte igång bryggarn o njöt av kaffet..Lungt o skönt då barnen väcktes först kl 7 =o)

For på jobbet kl 8, passade på att jobba in lite komptid, brukar göra det en eller 2 dagar av ledigveckan.. Det är verkligen kanon när vi har den valmöjligheten att  kunna jobba in komp- o inarbetad tid när vi vill.. Efter jobbet satte jag igång me städning, badrummet som vi även använder som tvättstuga.. Pappa va & slängde ut den gamla & kopplade in den nyinköpta kondenstumlaren igår.. Huga, vilka dammråttor som kom fram under tvättmaskinen.. Hur ofta rengör man där??! Sen har jag provkört tumlaren me några tvättar..


Surfade runt nu ikväll & hittade ett såå smarrigt recept, måste testas imorrn :-p

Receptet o fotot hittade jag på: http://www.madamepetite.se som även har en webbutik där dom säljer inredning, möbler mm & såklart i den lantligastilen..Hittade en massa..men men..det får vänta


Nu ska jag krama kudden...sov så gott kära vänner


Äppel- och kanelmuffins med crisp
Underbar äppel- och kanel fyllning, toppade med crisp

8 stora eller 12 småFörberedelsetid: 10 min
Tillagningstid: 20 min
Färdigt på: 30 min

Muffinssmet grundrecept:
 100 g smör
 2 st. ekologiska ägg
 1.5 dl strösocker
 1 tsk vaniljsocker
 2 dl mjölk
 1 st. citron, skalet
 4 dl vetemjöl
 2 tsk bakpulver
 1 nypa salt
 1 dl vetemjöl
 1 dl strösocker

Fyllning:
 3 stora äpplen
 1 msk smör till stekning
 2 msk strösocker
 2 msk malen kanel

Smuldeg:
 75 g kallt smör
 2 dl havregryn
 1 dl vetemjöl
 1 dl strösocker

Gör så här:

1.       Sätt ugnen på 200 grader om du gör stora muffins, och 225 grader om du gör små.

2.       Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst. Rör ner smält smör, mjölk och rivet citronskal.

3.       Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt.

4.       Skär äpplena i klyftor. Stek dem i smör, strösocker och kanel. Låt svalna.

5.       Blanda äpplena med muffinssmeten och fyll formarna till 2/3 med smet.

6.       Tärna smöret och nyp ihop med havregryn, vetemjöl och strösocker i en bunke.

7.       Strö lite smuldeg på toppen av varje muffins.

 8.       Grädda i cirka 20 minuter om du gör stora muffins, 12-15 minuter om du gör små. 


Av Linda - 10 september 2008 22:24

Det är inte bra med dessa ledig veckor från jobbet.. av rastlöshet åker jag på stan o shoppar i diverse secondhand butiker.. Det är tur att det är rätt billigt iaf =o) Den här veckan har Röda korset haft 30:- påse, då pressar man påsen full..Har blivit många påsar denna vecka..hehe.. Idag hittade jag så häftiga vintagekläder & väskor som ska fotas o auktioneras ut på tradera..

Sen var jag o fyndade 25 stycken gamla skolplanscher för 200:- på barnens räddnings ark..några ska jag behålla, resten säljs på Tradera för dyra penningar =o) Dom är verkligen fräcka o ha på väggen, läste att dom har börjat nytillverka sånna oxå, tydligen i ropet nu.

Nu ska jag krama kudden...natti natti

Av Linda - 9 september 2008 21:44

Så jag ringde i morse & bokade tid till en läkarundersökning..Misstänker att jag fått struma. Varit trött, ingen ork o smått deprimerad i flera månader nu.. Fick lämna blodprov & läkarn skulle skicka en remiss så jag får göra en ultraljuds undersökning av sköldskörlten.. Får svar om blodproven visar något på Måndag..

Jag muntrade upp mig med lite shopping i eftermiddags. En matta o en kudde av märket "U.s Polo assn" till sängen från Hemtex, matchar överkastet jag köpte förra månaden av samma märke (Foton kommer när jag möblerat om o flyttat sängen till vardagsrummet, så yngsta sonen får ett eget rum, dvs mitt gamla sovrum)

Tar med er på en rundtur av mitt torp i Skellefteå sålänge.. Här kommer några foton från mitt sommarställe(Än sålänge)....Hänger ni på? =o)

Av Linda - 9 september 2008 00:46

Det här är min gogumma Alwa, som jag så stolt är faster till..

 Fotona är tagna på hennes dopdag den 26:e Juli -08



Av Linda - 9 september 2008 00:14

Kan inte sova..så jag sitter här framför datorn o nattsuddar & önskar att man skulle ha obegränsat med pengar.. Kolla in vilken underbar webbutik jag hittat..Fransk-Dansk lantstil som jag bara Äääälskar!!

 http://www.vintage-kompagniet.dk

Hittade denna underbara Madonna, dock nytillverkad men helt underbar ändå


Presentation


Jennie Linda Marie

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards