Magnusgumma,Licenssvetsare,Enastående Ensamstående Mamma,Shopoholic  & Inredningstokig...

Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Linda - 22 juli 2009 22:40

Min brödkorg som jag köpte förra veckan på Rusta, används som kattbädd..Haha.. Dom är så gulliga dom små lurviga busungarna..


Jag & Dennis var till Drängsmark och plockade blåbär.. Han var så duktig så.. Kämpade på, men blev trött o less efter ett tag så han satt i bilen och väntade tills jag var färdig..

Vi fick ihop 3 liter..rensade dom när jag kom hem..

Nu ska vi snart gå å sussa.. Nattinatt


Av Linda - 22 juli 2009 17:52

så heter Skellefteå kommuns återvinningsbutik.. Å vilka priser 6000:- för en gräslig soffgrupp a´la 80-tal, 1250:- st för stolar som sålts på 50-talet av NK.. Allt var så gott som svindyrt! Skandal tycker jag..Man ska kunna göra fynd & dessutom när dom får sakerna gratis.. Jag köpte en kruka för 10:-, 2 gafflar 4:-

och en hålslev för 2:- 

Det är nästan likadant på Röda korset & Myrorna i Skellefteå..Sky höga priser.. på myrorna kostar denna kappa 650:- trodde att jag läste fel..men icke..Hutlöst!!

Försäljningen går till välgörenhet & man får sakerna GRATIS varför tar man då så mycket betalt?!

Det är väl bättre att få sålt sakerna än att dom ligger månad efter månad & tar plats..

Vi gjorde ett besök på Röda korset när vi ändå var i farten... Dom hade 1/2 priset på möbler & lampor..Hittade en golvlampfot.. Som jag tänkte ha till 50-tals lampskärmen.. Bild kommer senare..


Å Dennis har kommit...Så kul..

Nu ska vi gå ut i skogen & plocka blåbär...solen skiner, jätte fint väder =o)


Av Linda - 22 juli 2009 11:20


Det har inte regnat något idag..peppar peppar..

Jag, Susanne & barnen tänkte åka till Skellefteå å kolla lite i secondhandbutiker.. Och senare på eftermiddan ska jag ut å plocka blåbär.. Älskar dessa små blåa bär...


Hade tänkt inviga mitt våffeljärn till vedspisen nästa vecka då pappa kommer.. Det är han som är eldmästare.. När jag eldar i spisen ryker det bara in..

Å det är inte lite det ryker.. Haha..

Kom att tänka på den gången när jag fick anställning på proffspoolen och kom hit dagen innan..Det var i April 2007

Det var så rått & kallt eftersom torpet hade varit kallställt under vintern..

Jag satte fyr på några vedstickor..tände på lite näver i sotluckan så att det skulle bli drag..

Herre vilken rök det blev.. Jag fick öppna fönstret i köket & ytterdörren...röken bara vällde ut..

Just i samma veva kom mina kompisar Kent & Jacob på besök.. Vi försökte dricka kaffe i köket men det gick bara inte..Haha..Tårarna rann och man höll på att hosta lungorna ur sig..

Det slutade med att jag fick sova över i Kents gästrum..& åka till jobbet därifrån..

Å vilken storstädning det blev i flera dagar.. Alla textilier..mina kläder, gardiner, kuddar ja allt luktade rök..det var svart & sotigt i hela köket..

Sen dess eldar jag inte.. Pappa är den enda som klarar av att få drag i vedspisen..


Just ja appropå våffeljärnet & dessa små blåa bär.. Hade tänkt göra våfflor, grädde & blåbärssylt...


Ha en fin dag...Ciao!!




Presentation


Jennie Linda Marie

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards