Magnusgumma,Licenssvetsare,Enastående Ensamstående Mamma,Shopoholic  & Inredningstokig...

Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Ang barn som får barn...

Av Linda - 20 mars 2009 10:21

Fick en kommentar från "Gruvis och kvinna" som jag tänkte svara på...


Jag var 15 år när jag blev gravid, åt p-piller men lillemannen hittade ändå till ägget.. Eftersom jag inte kunde tänka mig abort så behöll jag honom. Och jag ångrar inte det en sekund..mina barn är mitt allt..

Jag har alltid varit mogen för min ålder och en lillmamma till mina småsyskon..alltid älskat barn..

När Alexander var 9 månader började jag att läsa in betygen från 9:an, gick ut med godkänt men ville höja dom..efter det fick jag ungdomspraktik och efter 6 månader blev det fast anställning på Lkab restaurangen som kallskänka, kock & serveringen underjord...där jag jobbade i 4 år..Slutade där pga att jag blev gravid igen..

Jag har försörjt min familj sen den dagen jag fick barn..Har inte levt på socialbidrag å gått hemma å dragit fötterna efter mig. Har alltid jobbat eller studerat.. Och jag har inte missat något i mitt liv, vi har semestrat med barnen, jag har varit med kompisar utomlands flera ggr, jag har varit ute på fester, vi har umgåtts med släkt o vänner, engagerat mig fackligt & politiskt, varit ledare i keramik för unga örnar, varit i lekparker o lekland med barnen...jag har nog levt precis som "vuxna" som får barn..

Finns det någon speciell ålder som är passande för att skaffa barn?!

Det finns många som missköter sina barn..Är dom bara unga föräldrar el?!

Hur många är det som inte kan försörja sin familj utan lever år efter år på sociala eller släkten?!



Min mamma var stolt när hon blev mormor, 35 år gammal.. Hon var 18 år när hon födde mig, mig har hon uppfostrat mig till en självständig & lycklig människa...även fast hon oxå var en ung mamma..När jag är 40 år, då är mina barn så gott som vuxna, är det försent att "leva" då, är livet slut vid 40?!


Vill gärna höra kommentarer på vad ni tycker.. Måste man vara 30+ för att skaffa barn o bli en bra förälder?! Måste man har hunnit leka rommen av sig innan?! Eller är det så att det beror på hur mogen man är för sin ålder?!





 
 
Monica

Monica

20 mars 2009 13:32

Vad bra skrivet! Jag fick barn rätt tidigt också, idag är alla tre nästan vuxna, och jag kan garantera att livet inte tar slut vid 40, nu kan jag tänka på mig själv lite mer och det finns mycket kvar att göra!

http://www.blackpearl.bloggagratis.se

 
Ingen bild

tokani byn i Kalixkommun

20 mars 2009 14:22

jag var 18 år ,inte var jag kanske vuxen då?? men aldrig, att jag ångrat mig!!! nu ær ungarna utflygna och jag kan få rå mig sjælv..framfør allt gøra det jag sjælv vill..jag har ju levt før ungarna i så många år!! men jag finns ju ænnu før mina "vuxna"barn..om de vill ha min hjælp?

 
Ingen bild

bloggläsare

20 mars 2009 23:05

Nej inte alls en nackdel att få barn tidigt, om det känns rätt. Ha det så bra på resan.

 
Tea

Tea

21 mars 2009 02:11

Tummen upp för din text!!!
...hoppas verkligen att inte livet är slut vid 40 - jag är snart där ;)

http://mileria.wordpress.com

 
Ingen bild

Linda

21 mars 2009 02:59

Tack för era kommetarer.. tycker inte heller att livet är slut vid 40..det är jue då man har råd att leva livet.. =o)
Tror att personer som ser ner på unga- eller gamla mödrar bara är avundsjuka. Det är upp till var o en att skaffa barn när man känner sig mogen för det..om man sen är 16 år eller 50 år är ovidkommande!!

 
susanne

susanne

21 mars 2009 07:12

Livet är inte slut vid 40!
vilken tok sa det?
jag har barn ålder 27-1
jag fick mitt första som 16 åring och ja visst är man åt skogen för ung.. men inte sämre förälder !
alla skaffar barn när dom anser sig vara mogen inga garantier att man är mogen ändå!
Jag med facit kan väl säga att det värsta var inte att få barn ung det värsta var att vara så ung med tonåringar!

http://supermamman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 4 april 2011 12:07

Evigheter sedan jag bloggade... Har inte haft inspiration eller tid.. Men det kommer nog.. Har haft otur med att vara sjuk ..har det inte varit nackbesvär pga mitt jobb, så har det varit förkylningar & idag vinterkräksjukan... Jag är som en svamp.....

Av Linda - 7 juni 2010 19:42

Jag, gubben & Dennis åkte till Skellefteå förra Måndan..vi tillbringade nästan 1 vecka i torpet.. Här kommer lite bilder..     Vi stannade till i Jävre, där gubben & Dennis fiskade..     Här får Dennis lära sig att rensa fisk..   B...

Av Linda - 24 maj 2010 12:26

Vi har tillbringat Lördagen & Söndagen i Tornedalen.. På nervägen stannade vi till i  Kurkkio..hälsade på mommo o moster som var där för att hämta lite saker..Åkte sedan till kyrkogården i Junosuando, besökte moffas grav.. lämnade en ängel. Gravs...

Av Linda - 14 maj 2010 15:01

#¤%¤&/%/&## på ren svenska... Är så jävla förbannad på försäkringskassan..vet inte vad jag gör snart... Väntar fortfarande på pengar för VAB &  det är inte lite pengar heller 6000-7000..Och det är 6 veckor sedan jag skickade in försäkran om tillfäl...

Av Linda - 10 maj 2010 21:42

Det blir bara längre å längre tid mellan blogginläggen... Är fortfarande datalös..å man inser först när man är det hur beroende man är av datorn.. Räkningar och bankärenden,mail, min kära blogg, tradera..äger inte ens en telefonkatalog nåmera ,bru...

Presentation


Jennie Linda Marie

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards