Magnusgumma,Licenssvetsare,Enastående Ensamstående Mamma,Shopoholic  & Inredningstokig...

Direktlänk till inlägg 10 maj 2009

Nu är jag klar...

Av Linda - 10 maj 2009 18:53

möblerat färdigt oxå.. Blev bra, men hade önskat att sovrummet var lite större.. Jag är så sugen på att måla byrån vit, men då försvinner värdet på den... Den är fr 1800-talet & med orginalmålning.. Så jag skippar nog det, får leva med en brun byrå =o)


Nu ska jag ta tag i söndags sysslorna.. packa barnens ryggsäckar & få dom i duschen.. Sen glutta tv, på Wipe out & Ballar av stål. 

Ha en fin kväll..


 
 
Tea

Tea

10 maj 2009 23:23

Men jösses vad DUKTIG du är! Och fint som snus blev det!!!

http://ordlogg.wordpress.com

 
Ingen bild

inga

11 maj 2009 00:42

sååå fint det blev!! stor skillnad mot den gula fula tapeten
snygg byrå!! från din mamma??

 
Ingen bild

inga

11 maj 2009 00:47

var har du køpt sængbordet ?? ikea??

 
Ingela

Ingela

11 maj 2009 05:31

Riktigt snyggt blev det :)

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

11 maj 2009 08:56

Tack så mycket!
Byrån har jag fyndat på barnens räddningsark(Nutti) för 600:-
Sängbordet är Miljögården, köpt på Lenas presentbod i Kiruna..

http://www.lantligt.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

11 maj 2009 09:11

haloj.. snyggt blev det.. nä men byrån bryter perfekt i det svart vita!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

11 maj 2009 17:12

Är den inte uppochner din tapet??? Har sett den uppe på en färgahandel och då var klockorna uppåt :O)

 
Linda

Linda

11 maj 2009 17:43

Hej Anna..Nää den är inte upp o ner.. Den var den vägen på rullen..annars hade man fått rulla upp allt å sen rulla åt andra hållet så det ska vara så..sen om dom satt en annan väg på färgaffären..dom lägger ju oftast bara en våd som visning..

http://www.lantligt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Monica

12 maj 2009 13:25

Oj, vad fin tapet, blev kanonfint!

 
Ingen bild

Anna

14 maj 2009 19:46

Hej igen, färgaffären och alla andra som satt upp den vad jag vet så hänger din då uppoch ner. Men om du vill ha den upp och ner så får du ju det :O)

 
Linda

Linda

15 maj 2009 16:18

Anna..Du måste ha lite att göra när du håller reda på hur folk hänger sina tapeter.. Det är inget speciellt mönster som man måste ha vare sig åt ditt håll eller mitt..man kan tapetsera den på längden oxå om man vill.. Mönstret brukar rimligtvis tapetseras åt det hållet som det är rullat..Men vill man krångla till det kan man jue göra på ditt sätt. Eller är det så att du kanske inte kan ens tapetsera, och är avis på dom som kan?!
Du behöver inte besöka min blogg om det stör dig så mycket hur jag tapetserat.. Tack & hej!!

http://www.lantligt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

17 maj 2009 05:54

Sorry, men på mitt sätt skulle det inte bli krångligt utan rätt väg :O) Förstår om du blir upprörd när någon påpekar att den är fel och du stolt visar upp den på bloggen, det innebär nog att fler upptäckt det men inte vågar säga det.
Men som jag skrev tidigare om du vill ha den upp och ner så måste du ju får det, mig skulle det reta att se den varje dag :)
Och om du inte vill ha besök som tycker annorlunda skulle du nog tänka på att inte blogga och hänga ut dina fel!

Tack och hej leverpastej :O)

 
Ingen bild

inga

17 maj 2009 17:00

konstigt att folk har så lite att gøra att de måste gå upp så tidigt på morgonen??, eller kommit hem fr krogen på morgonen?? før att klaga på tapeter!!! vem bryr sig ?? om tapeten sitter si eller så!! tycker den ær skitfin som den ær nu!!

 
Ingen bild

Anna

18 maj 2009 06:37

Klart att man bryr sig och måste tycka och tänka speciellt när man visar upp det på detta sätt :O) Och om inga nu måste veta så jobbar jag därav den tidiga timmen. Varför klaga på när människor vill vara vakna el inte :O) Tycker det är värre med folk som säger saker bakom ryggen och låtsas att man tycker det är okej med en tapet som är fel uppsatt. Bättre att vara ärlig och säga vad man ser, men vi är alla olika, jag är rätt fram och ärlig :O) andra pratar bakom ryggen..

 
Ingen bild

stareyee24

18 maj 2009 09:47

Du Anna jag tror att det är du som är upp och ner, om det stör dig så mycket att tapeten har sitt mönster åt ett annat håll än du är van att se den så kolla inte på de då,,, det verkar som att du är en tjej med tummen mitt i handen som måste klaga på andra som kan tapitsera, och jag tror inte att Linda skulle råka sätta en tapet fel väg, hon vet nog hur man tapitserar från en tapet rulle,,,, så tjingeling

 
Ingen bild

Anna

18 maj 2009 16:56

stareyee....Om du tror att du kan reta upp mig med att påstå att jag har tummen mitt i handen och att det skall verka som om jag är avundsjuk på att Linda kan tapetsera så kan jag tyvärr bara meddela att du misslyckade. Jag tycker inte att det är fel att påpeka nått som är fel :O) Jag tycker att det är svagt att inte inse att man gjort fel...hehe..och egentligen vad är det att brusa upp sig på?? Ett fel är ett fel även om det är upp och ner...tjingeling själv och ha en bra dag!

 
Ingen bild

Jozzzan

18 maj 2009 20:47

Snacka om att Anna måste ha ett liv som VERKLIGEN suger när hon gnäller dag efter dag om huruvida en för henne antagligen vilt främmande människa har satt tapeten upp å ner lr inte. Skaffa ett liv för h-vete:(
Tycker d blev kanoners iaf. You go girl!!!!! Kraaaam

 
Ingen bild

Anna

19 maj 2009 10:23

Hehe, vad får dig att tro att jag är en vilt främmande männsika till Linda ? :O)

 
Ingen bild

Stareyee24

19 maj 2009 13:28

Men Anna, du måste börja förstå att du inte kan bestämma om en tapet är upp och ner, vart finns den regeln som säger att denna tapet är upp och ner,,,,,???
s,f,o =) om du förstår vad det betyder,
som sagt man kan ju inte börja rulla en tapet från fel håll det måste ju du oxå förstå, om du nu kan tapitsera själv, när man tar bort plastet som är runt rullen så tar man ju tapet kanten som är rullens BÖRJAN och sätter från TAKET till GOLVET, inte tvärt om,,,,, Men det visste du väl, hmhm he he, och om du nu är så ärlig i allt och rätt fram, så kan du ju om nu nu känner linda säga vem du är då på riktigt,,, eller,,,,,,,,,,??????????????
Tycker Linda är en toppen tjej som klarar att göra allt hon gör helt själv, utan en karl,,, Linda är toppen ,,,,,,,,!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Ingen bild

Anna

19 maj 2009 16:12

Jag går inte under ett alias som stareyee, Anna är ett av mina namn på riktigt :O) Om du är så stolt att vara hennes vän och tycker att hon är så toppen varför vågar du ej vara dig själv :O)
Men jag vet att den sitter upp och ner och jag har sagt at hon får ju ha den så om hon vill hon tycker kanske att den är finare än det så. Men du kan ju pröva att söka den här ute så ser du att den kommer upp med rätt väg. El fråga på färghandeln :O)
Men det kanske känns hemskt om proffs säger att den är fel...hehe...och tapetsera kan jag, rätt väg oxå...:O)

 
Linda

Linda

19 maj 2009 17:08

Anna..Om du nu känner mig..så borde du veta att Stareyee är min kusin Eva-marie som även har en blogg..
Ang min tapet så har jag köpt den för 3 1/2 år sedan..den har utgått sedan
2 år..Märkvärdigt att man har sånt minne att man kommer ihåg hur den satt i färgaffären för TVÅ år sen..
Tror inte att du kan tapetsera för den delen heller.. Kiss & god bajs!!!

http://www.lantligt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jozzzan

19 maj 2009 19:26

Undrar vad d är för halt, sliten, sluskraggande, bitter gamkärring som döljer sig bakom aliaset Anna egentligen, fast iofs så kanske d inte är den man kan tro m tanke på att denna människa kan stava bättre än en 6-åring iaf.... Hehehe.. Kramz

 
Ingen bild

Anna

19 maj 2009 19:37

Kommer ihåg den för att jag känner flera som har den och då är det proffs som satt upp d en. Om du nu tror att den är rätt väg varför brusar du upp och går så i försvar, lägg ner och inse att du faktist har fel. Men det är okej att ha fel och att ha saker på fel sätt :O)
Men det är även okej för andra att påtala om nått är galet....vill man slippa det så skall man inte hänga ut sina fel på nätet. Det går ju liksom inte att portförbjuda någon .... Men du får ha den upp och ner har jag ju sagt, det är ju upp till dig..:O) Vill ju bara att du skall veta om att du gjort fel...hehe Du vet väl hur man säger om den sanna glädjen och vad jag förstått gillar ju du oxå den glädjen :O)

 
Ingen bild

stareyee24

19 maj 2009 20:58

Men vad bra Anna att dina vänner har proffs som sätter upp tapeter, som sagt man kan inte sätta en tapet fel om den är så på rullen, det är ju du som inte förstår,,,,,,
och som sagt jag gömmer mig inte bakom ett alias, min blogg heter stareyee24, och om man går in på den så står det vem jag e,,,,
och man kan visst blockera folk på denna sida med, Man kan sätta så att folk som du inte kan skriva kommentarer till en, men det visste du väl du som e så smart,,,,,,,

 
Ingen bild

Hmmm

19 maj 2009 20:58

Läst kommentarerna här nu å måste faktiskt säga att tycker att Anna borde lägga ner istället. Gå kamma mattfransarna lr nåt istället för att hänga här ditt rikspucko ;0)

 
Ingen bild

Anna

20 maj 2009 08:53

Man kan ju undra varför människor blir så upprörda över att man påpekar att en tapet är upp och ner :O) Och Anna är fortfarande mitt namn inget alias :O)
Det är ju inte jag som brusar upp här, jag har bara påpekat ett fel.
Den är upp och ner , vad ni än säger, men jag har ju sagt att Linda kan ju ha den så om hon vill, men jag tror hon är den enda i landet :O)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 4 april 2011 12:07

Evigheter sedan jag bloggade... Har inte haft inspiration eller tid.. Men det kommer nog.. Har haft otur med att vara sjuk ..har det inte varit nackbesvär pga mitt jobb, så har det varit förkylningar & idag vinterkräksjukan... Jag är som en svamp.....

Av Linda - 7 juni 2010 19:42

Jag, gubben & Dennis åkte till Skellefteå förra Måndan..vi tillbringade nästan 1 vecka i torpet.. Här kommer lite bilder..     Vi stannade till i Jävre, där gubben & Dennis fiskade..     Här får Dennis lära sig att rensa fisk..   B...

Av Linda - 24 maj 2010 12:26

Vi har tillbringat Lördagen & Söndagen i Tornedalen.. På nervägen stannade vi till i  Kurkkio..hälsade på mommo o moster som var där för att hämta lite saker..Åkte sedan till kyrkogården i Junosuando, besökte moffas grav.. lämnade en ängel. Gravs...

Av Linda - 14 maj 2010 15:01

#¤%¤&/%/&## på ren svenska... Är så jävla förbannad på försäkringskassan..vet inte vad jag gör snart... Väntar fortfarande på pengar för VAB &  det är inte lite pengar heller 6000-7000..Och det är 6 veckor sedan jag skickade in försäkran om tillfäl...

Av Linda - 10 maj 2010 21:42

Det blir bara längre å längre tid mellan blogginläggen... Är fortfarande datalös..å man inser först när man är det hur beroende man är av datorn.. Räkningar och bankärenden,mail, min kära blogg, tradera..äger inte ens en telefonkatalog nåmera ,bru...

Presentation


Jennie Linda Marie

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards