Magnusgumma,Licenssvetsare,Enastående Ensamstående Mamma,Shopoholic  & Inredningstokig...

Alla inlägg under september 2009

Av Linda - 2 september 2009 15:27

lite bollfrans.. å voila!!


Tänk att dessa bollar kan göra underverk.. Supernöjd!


Jag har bollfransar i alla möjliga färger..brukar återanvända bollfransar från gamla gardiner som jag fyndar på loppis el secondhand..

Av Linda - 2 september 2009 11:53

Har man det så kan man inte ge sig in i en ny relation heller..

Har man blivit lämnad så måste man gå klockan runt...dvs 12 månader.. man ska uppleva alla högtider ensam, bearbeta sin sorg & hunnit finna sig själv innan man går in i något nytt! 

Tragiskt nog råkar jag alltid ut för killar som bara varit singlar några månader & fortfarande har tät kontakt med sitt ex.. som  inte kommit till insikt med att det är slut..utan lever med hoppet kvar att exet ska ångra sig å komma tillbaka..


Jag är redo för en relation, hade jag inte varit det hade jag heller aldrig kunnat involvera mig i en.. Jag är alldeles för snäll för att kunna ge mig in i nått om jag var osäker.. är absolut inte en sån som sårar andra..

Men det var jag som lämnade min fd man oxå.. så jag hade bearbetat min sorg klart innan han ens flyttade ut.

Vårat förhållande var dött i flera år, men han såg inte varningstriangeln när den var på bordet..han tyckte allt var frid å fröjd.. så det kom som en chock för honom.. å det är nog så för många män..


Mitt råd till dessa män är: Bearbeta din sorg.. å det tar tid.. det gör man inte över en natt.. Låt klockan gå runt!!


Av Linda - 2 september 2009 09:36

Ska åka ut på jakt efter en flower loom.. Vet inte om det finns här i stan.. men får kolla på kvadrat & garnängeln om dom har den.

Ser så roligt ut att kunna tillverka blommor av restgarner i olika färger.. å använda dom till applikationer på kuddar & väskor mm





Av Linda - 2 september 2009 08:28

Kvinnan skapades av ett ben ur adams sida,

inte från hans fot för att bli förtrampad av honom

utan från hans sida för att bli hans jämlike,

under hans arm för att bli beskyddad

och nära hans hjärta för att bli älskad









Av Linda - 1 september 2009 19:31

Det var så attans tråkigt att städa.. så jag lämnade dammsugaren mitt på golvet å började pyssla istället...

Har målat "minibyrån" Rosa.. och tapetserat lådorna.. Måste köpa nya blad till tapetkniven imorrn,så jag kan skära bort överflödet från lådorna..

Settekassen(prylhyllan) har jag börjat med.. den blir kanske klar i natt..


Av Linda - 1 september 2009 15:19

Hittade ganska många tyger.. en settekasse(prylhylla), en hylla med 4 lådor, en bukowski nalle, en gammal singer burk & några virkade dukar...

Nu har jag en del att pyssla med.. Å vad betalade jag för allt.. 105:- verkligen ett bra pris =)


Settekassen ska tapetseras med olika tapeter & presentpapper.. Färgen ska jag behålla..en härlig mint/turkos färg.


Hyllan med lådorna ska målas..kanske rosa..å  lådorna tapetseras med något prickigt eller annat roligt mönster


Bukowski nallen ska flytta till torpet, till dom andra nallarna


Singer skrinet blir perfekt att ha knappnålar i mm


Virkade dukarna ska bli applikationer  på kuddar, å kanske en väska...få se vad jag hittar på..


Nää nu ska jag sätta igång att röja här hemma..det ser verkligen för bedrövligt ut.. Å Wilma gumman löper, hon missar att slicka bort några fläckar..Annars brukar hon sköta det bra...  Så här behövs det skuras oxå..


tjingeling!






Av Linda - 1 september 2009 11:35

klarblå himmel...det blåser, men vad gör det när solen skiner..  underbart höstväder!!

Jag ska dricka kaffe å surra med Eva...sen ska vi åka iväg på tyg spaning..

Hoppas vi hittar några läckra tyger till våra tilltänkta lapptäcken =o)


Sen är det storstädning på schemat resten av dagen..  






Presentation


Jennie Linda Marie

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards