Magnusgumma,Licenssvetsare,Enastående Ensamstående Mamma,Shopoholic  & Inredningstokig...

Direktlänk till inlägg 2 september 2009

Exet som ryggsäck...

Av Linda - 2 september 2009 11:53

Har man det så kan man inte ge sig in i en ny relation heller..

Har man blivit lämnad så måste man gå klockan runt...dvs 12 månader.. man ska uppleva alla högtider ensam, bearbeta sin sorg & hunnit finna sig själv innan man går in i något nytt! 

Tragiskt nog råkar jag alltid ut för killar som bara varit singlar några månader & fortfarande har tät kontakt med sitt ex.. som  inte kommit till insikt med att det är slut..utan lever med hoppet kvar att exet ska ångra sig å komma tillbaka..


Jag är redo för en relation, hade jag inte varit det hade jag heller aldrig kunnat involvera mig i en.. Jag är alldeles för snäll för att kunna ge mig in i nått om jag var osäker.. är absolut inte en sån som sårar andra..

Men det var jag som lämnade min fd man oxå.. så jag hade bearbetat min sorg klart innan han ens flyttade ut.

Vårat förhållande var dött i flera år, men han såg inte varningstriangeln när den var på bordet..han tyckte allt var frid å fröjd.. så det kom som en chock för honom.. å det är nog så för många män..


Mitt råd till dessa män är: Bearbeta din sorg.. å det tar tid.. det gör man inte över en natt.. Låt klockan gå runt!!


 
 
Vicky

Vicky

2 september 2009 13:06

Klockrent! Vad är det för fel på dem? De går in i 190 och säger att nä det är länge sedan det tog slut, försäger sig efter ett tag och länge sedan blir 2-3 månader (män kanske har en annan tidsuppfattning. Ett halvår senare är de plötsligt "inte redo".
Suck, jag är less på män, och min ryggsäck tar jag inte av mig förrän efter 24 månader.

http://vickileh.bloggagratis.se

 
Ingen bild

BIRGER-dåren

2 september 2009 15:26

JA MEN LINDA JAG HAR BLIVIT LURAD AV KVINNS SOM SAGT SAMMA SOM DINA KARLAR!! SÅ HAR DE GÅTT TILLBAKA TILL SINA EX?? VAD SKA JAG TA MIG TILL??SOM RÅKAR UT FLERA GGR AV DESSA KVINNOR??KANSKE JAG SKA ÅKA TILL STAN OCH FRIA??LESS PÅ PAJALADAMER!!FRISK ,SER BRA UT,41ÅR UNG!! SINGEL OCH UTAN BARN.KRAM PÅ DIG VACKRA DAM!!

 
Ingen bild

Lena

2 september 2009 15:35

Hej Linda,
Hittade din blogg av en slump och började läsa den. Vad som får mig att skriva denna kommentar är att det känns som (när man läser mellan dina rader)att du anser att alla dina fd män/pojkvänner/killar etc är de som har problem. Du skyller alla avslut på dem och att det är deras fel. Du skyller på ex flickvänner hela tiden. Anser att det är fel att de har kontakt med sina fd medan du själv verkar ha en VÄLDIGT nära kontakt med din exman. Som jag förstår så har du barn med honom och därav kontakten men de män/pojkar/killar du dejtat efter honom har någon av dem barn? Varför är det ok för dig att ha kontakt med ditt ex men inte dina nya manliga vänner? Är det så att du blir svartsjuk och tror att om de träffas och har kontakt att det kan uppstå något mellan dom igen och att du då blir lämnad? Jag är för sunda separationer och anser att två människor som inte längre vill leva med varandra ska gå skilda vägar på ett sunt och hälsosamt sätt. Är det barn med i bilden så är det ett vuxenansvar att se till att man har en vettig separation, annars hamnar barnen i kläm. Det är inte barnens fel att föräldrarna går åt skilda håll och skall därmed inte straffas. Barnen har rätt till trygg tillvaro och det är upp till oss vuxna att ge dem de, att lösa separationen på ett moget och lugnt sätt och kunna ha en "vän" relation till sitt ex är sunt tycker jag. Vad jag vill ha sagt är att det kanske är din svartsjuka som spelar in här och du ser alla kvinnor (vänner/ex ect)runt din nya manliga vän som hot och att genom ditt beteende och ogillande för deras umgänge faktiskt driver dem på flykten. Du skriver aldrig att något positivt om att de har sund relation till sina ex men ändå hälsar din ex man på dig på ditt torp och dricker kaffe?!? Är inte det dubbelmoral? Tror du behöver sätta dig ner och fundera över dig själv och ditt beteende. Jag har så bra relation till mina barns pappa och till hans nya fru. Men jag har även kontakt med mina 2 andra ex pojkvänner och tro det eller ej men även till deras nya kvinnor. Det är såpass att min nya äkta make även har kontakt med alla. Vi finns ju i varandras kontaktnät med gemensamma vänner åt olika håll och då blir det att man umgås och har roligt till och från. Vi ringer varandra och hjälper varandra när vi kan. OCH visst har det varit bittert när separationerna varit på tapeten men vi har tagit tag i dem, löst dem, skällt på varandra, bett om ursäkt och ALDRIG låtit barnen ta del av något bittert. Och vi alla har varit av den åsikten att bättre och lösa än att träta. Ilska och sorg och hat äter upp en inifrån medan vänskap ger glädje. Ta del av detta och fundera och kommentera gärna, dvs om du väljer att publicera detta. Och rätt vad det är ger jag dig mina kontaktuppgifter så att vi kan fortsätta ha kontakt, men i dagsläget känner jag att jag nog vill vara anonym (något jag läst att du ogillar)Jag kommer att fortsätta kolla in din blogg och se vad som händer. Hoppas allt löser sig för dig och att du inte störs av kvinnorna i dina mäns liv :) sköt om dig ock kram!

 
Ingen bild

Skratt

2 september 2009 16:13

BRA SKRIVET LENA, DU HAR ANALYSERAT LINDA BRA

 
Linda

Linda

2 september 2009 16:26

Hej Lena.. Det var en vääääldigt lång kommentar, ska försöka svara på alla dina frågor..
Jag är absolut inte avundsjuk på "exen i mina mäns liv" Alla har ett förflutet & har man barn så måste man givetvis ha en bra relation.. Å ja exet stannade i torpet & drack kaffe.. Han hade kört fr Kiruna-Skellefteå för att hämta Dennis å sen skulle han köra tillbaka.. Tror det är rätt normalt att man då bjuder på kaffe när någon ska köra 100 mil på en dag.. Och du säger ju själv att man ska ha en sund relation när man har barn.. å det är det jag oxå har till mina ex.
Det jag menar med att man inte har kommit över sina ex, är när man måste smussla att man har någon ny. Ska berätta om några exempel.. Jag blev lämnad av en, flera hundra meter i från tågstationen, bara för att exet jobbar där.. Är det slut så är det.. Varför måste man gömma sig?!
Eller ett annat fall som jag råkat ut för.. Jag var med en kille på mommas, hans ex kommer fram å hänger runt halsen å puttinuttar å gör sig till, det hela var så genomskinligt att hon bara ville göra mig svartsjuk. Jag vände mig om & fortsatte att prata med en arbetskamrat.. å han blev oxå irriterad på att den här killen inte markerade för sitt ex att han var ute med mig å bad henne lägga av.. Men näädå.. Ändå hade vi träffats i flera månader o skulle ut på en resa tillsammans.. Tom efter att vi bröt upp så blev jag trakasserad av han & hans ex & hennes nya på kirunafestivalen.. Läs om det under kategorin "otroliga händelser"
Så jag kan med handen på hjärtat säga att jag är absolut inte svartsjuk på ex. Och har aldrig påtalat något om deras ex heller som kan ha fått dom på flykt.
Jag är oxå för en sund relation till sitt ex om man har barn, för det är viktigt för barnens skull. Men vad den ena gör & inte gör angår inte exet.. Man lever ett liv på varsitt håll..Man behöver inte informera om allt vad man gör med sin nya partner.. Å är man den som blivit lämnad så behöver man tid innan man kan bli bästa kompis med sitt ex, för det är lätt att glömma bort sin nya roll tror jag..
Jag störs absolut inte av "kvinnorna" i mina "mäns" liv..så länge det är en sund relation & inga fulspel från kvinnans sida.. Och skulle mycket väl kunna umgås med deras ex..


Kul att du kommer att fortsätta att läsa min blogg.. Ha det bra!

http://www.lantligt.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

2 september 2009 16:31

"SKRATT" vad bra att du får dig ett gott skratt!!
Jag anser att det är allvarligt sjuka personer som skrattar till andras olycka.. det är min analys av dig!!

http://www.lantligt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tommy

2 september 2009 17:19

Jag upplever inte alls att Linda tycker att man inte får ha en relation till sina ex. Däremot måste man ju ha rätt ryp av relation... Dessutom är det väldigt lätt att bli sårad i kärlek och jag kan bara säga grattis till dom som aldrig blivit det och kanske aldrig kommer att bli det heller. Ni har verkligen dragit en vinstlott och jag hoppas ni har förstånd att uppskatta det. Kram

 
Linda

Linda

2 september 2009 17:30

Tack Tommy.. skönt att någon analyserar mig rätt!!
Helt riktigt att man ska ha rätt typ av relation, glömde att skriva det till "Lena" att jag har faktiskt en väldigt bra relation till mitt ex Petters ex.. Under den tiden vi var tillsammans respekterade hon min & Petters relation & gav sitt förtroende till att jag hjälpte till att ta hand om deras gemensamma dotter.. Än idag 5-6 år senare så pratar vi med varandra när vi möts..Hon jobbar på en butik i stan, så det är rätt ofta faktiskt..(shopoholic som man är) Hon är en härlig tjej!
Så att jag skulle vara svartsjuk på ex är helt befängt och missuppfattat.. Kram

http://www.lantligt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

inga

2 september 2009 18:57

ja ??en komentar till allt detta?? Den som inte førstår vad en "sund relation" till sitt ex ær ,borde inte analysera andras relationer!!Men, vara" bæsta vænn" med ett ex?? Nej!! då lever man ju inte sitt eget liv eller kommer få ett eget liv , då ær man beroende av sitt ex, varfør då gøra slut?? om man ska umgås som vænner efteråt?? Visst bør man vara vænner ,nær man har barn tillsammans, och det ær de flesta, men æven dær finns det de som aldrig blir sams,men ungarna ska inte behøva lida før att mor/far separerat!! och hur stora de en blir så finns exet med, vid 18 år , vid 30år osv.Men bør man "springa ut" på krogen med sitt ex??Måste exet ringa 10ggr om dagen?? måste man berætta allt før sitt ex?? Hallå!! Ursækta!! ær detta en "sund relation" då?? Ska den nya kvinnan/mannen behøva detta?? i ett nytt førhållande?? Men tydligen så ær det så, att vi (alla) har olika syn, på vad en "sund relation" ær.

 
Ingen bild

susanne

3 september 2009 15:29

kollat läst och jag måste ju....kommentera detta..
OCH jag ahr sett en del uppleft en del i mitt snart 44 åriga liv..
Hm man har X bokstaven som för mig är ett kryss man kryssar över något det är avslutat och passe..
alla med?

I blan har man barn med sitt X..
då behöver man ha en "relation" om barnen..
det är det enda man ska ha!
Så ( sjukt så förbannat korkat) att ha en annan relation till sitt X?
varför ska man ha det.. det är avslutat det är passe... ska man då ha ett umgänge som värsta "buksvåger gänget"
NÄ det ska man inte man ska inte umgås som kompis med sitt X dricka kaffe.. ta med sin nya man umgås ..det är INTE normalt...
man behöver inte skrika när man ser sitt X man behöver inte var otrevlig med sitt X som man träffar på det gemensamma vännernas midda.. men jag hävdar bestämt att man INTE har Xet som bästa polare....
ett X är ett X..

Och sårad och krossad blir man många gånger i sitt liv.. de som klarat sig från detta ska vara lyckliga...
Linda är en BRA tjej... en DUKTIG tjej som verkligen fixar och kan det mesta från att pyssla till att lägga kakel! Det är inte mycket hon INTE kan
HON har verkligen haft en fruktansvärd otur !
Linda har ett stort hjärta som hon många gångar fått plocka i hop bitarna...
Så om någon vore värld all kärlek som fins
en BRA KARL som kan stå upp för LINDA och hennes barn, en MAN som finns där för henne.. trots hon är en stark kvinna behöver även hon styrka ömmet..
ALLA MÄN SOM NU SÅRAT LINDA och läser detta
fy fasiken vad ni missar och ni är inte värda hennes tå nagel ens!
FRÅN en som känner LINDA !!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 4 april 2011 12:07

Evigheter sedan jag bloggade... Har inte haft inspiration eller tid.. Men det kommer nog.. Har haft otur med att vara sjuk ..har det inte varit nackbesvär pga mitt jobb, så har det varit förkylningar & idag vinterkräksjukan... Jag är som en svamp.....

Av Linda - 7 juni 2010 19:42

Jag, gubben & Dennis åkte till Skellefteå förra Måndan..vi tillbringade nästan 1 vecka i torpet.. Här kommer lite bilder..     Vi stannade till i Jävre, där gubben & Dennis fiskade..     Här får Dennis lära sig att rensa fisk..   B...

Av Linda - 24 maj 2010 12:26

Vi har tillbringat Lördagen & Söndagen i Tornedalen.. På nervägen stannade vi till i  Kurkkio..hälsade på mommo o moster som var där för att hämta lite saker..Åkte sedan till kyrkogården i Junosuando, besökte moffas grav.. lämnade en ängel. Gravs...

Av Linda - 14 maj 2010 15:01

#€%€&/%/&## på ren svenska... Är så jävla förbannad på försäkringskassan..vet inte vad jag gör snart... Väntar fortfarande på pengar för VAB &  det är inte lite pengar heller 6000-7000..Och det är 6 veckor sedan jag skickade in försäkran om tillfäl...

Av Linda - 10 maj 2010 21:42

Det blir bara längre å längre tid mellan blogginläggen... Är fortfarande datalös..å man inser först när man är det hur beroende man är av datorn.. Räkningar och bankärenden,mail, min kära blogg, tradera..äger inte ens en telefonkatalog nåmera ,bru...

Presentation


Jennie Linda Marie

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards