Magnusgumma,Licenssvetsare,Enastående Ensamstående Mamma,Shopoholic  & Inredningstokig...

Direktlänk till inlägg 2 september 2009

Många kommentarer om "Exet som ryggsäck"

Av Linda - 2 september 2009 20:17

Kul att det engagerar många. Men personliga påhopp om hur jag är och inte är, tycker jag är väldigt omoget & på en väldigt låg nivå. Man ska inte uttala sig om hur jag är, när man inte har någon erfarenhet av hur jag beteer mig mot mina "killars" ex..


Tack å hej!!!





 
 
Ingen bild

stareyee24

2 september 2009 22:29

Nå hej,ja folk e otroliga,,,, Men vet du vad, Vi bryr oss inte om det, Vi är brudar av stål, Det är nog de dom som skriver sina shit kommentarer känner sig underlägsna oss, för dom har ju läst våra bloggar, dom har ju sett att vi klarar av saker betydligt bättre än dom,,,, och en sak till vi skulle klara oss utan killar, Men de skulle inte dom, det är därför dom gnaggar mot oss, because we are strong,,,,,

 
Ingen bild

Lena

3 september 2009 10:31

Hej igen, kan bara inte låta bli att lägga till en komentar. En fråga till Inga och stareyee24.....om man vill vara bästa vän med sitt ex men inte leva med den personen? Jag menar tänk om kärleken är slut men man vill fortfarande vara vänner. Är det fel? Skulle jag och min man skiljas så har vi alldeles för mycket av historia bakom oss för att bara gå åt olika håll i livet. Jag är hans bästa vän och han är min och så vill vi fortsätta ha det. Måste vänskapen ta slut bara så där? Jag kommer aldrig sluta anse att min man är min bästa vän och jag kommer ringa honom ofta och han desamma mot mig å vi kommer prata läääänge med varandra. Om våra nya i det loppet inte kan ta det ja då får de inte stanna kvar då blir de dumpade direkt! Starka kvinnor som inte behöver killar......ja det är en tråkig och bitter komentar. Jag kan villigt erkänna att jag inte klarar mig utan män dvs kärlek. Jag lever för kärlek, kärlek till min man, kärlek till mina barn och kärlek till mina vänner vare sig de är barndomskamrater, eller nya vänner eller gamla ex. Till dig Linda: Tråkigt det som hände i dina exempel MEN kan det då vara så att du kastar dig in i kärleken väldigt snabbt.....tänkte på din norska nyfunna vän....först massor skrivet om honom om kärlek etc efter några veckor bara....Ja ja, ang påhopp mot dig...var inte tänkt så men om man väljer att blogga då måste man även välja att bli komenterad. Eller får bara man bara komentera om man säger och skriver rätt saker och inte när man är av en annan åsikt? Sköt om dig! Lev väl och fortsätt blogga!

 
Ingen bild

grejjen

3 september 2009 10:34

he he he skulle vi som vet hur du är komentera dig varje gång skulle din blogg vara full jämt hahaha.....du är ju inte rätt liksom. Du är en svartsjuk typ och det är alltid your way or no way! Så jag säger bara ta highway du kommer inte få en karl med ditt sätt alla kommer sticka när de ser ditt rätta jag!

 
Linda

Linda

3 september 2009 16:21

Hej Lena

Jag kan inte låta bli att lämna en kommentar på frågorna du ställde till Inga & Stareye

Visst kan man vara vän med sitt ex, men man måste samtidigt förstå att det som är historia är historia, OCH att exet måste få en chans att bygga upp en ny historia med sin nyfunne vän..
På dig verkar det som att du måste finnas kvar som kvinnnan i hans liv..eller har jag fel?
Det är jätte bra att man kan vara vänner & ha en sund relation när man har barn tillsammans men kontakten tycker jag ska främst handla om barnen..
Att vara bästa kompis med sitt ex är lite sjukt..då verkar det som att man måste va kvinna n:o 1 i hans liv.. Nää jag lämnar mina ex ifred, den dan dom träffar en ny måste dom få en chans att bygga upp något med den kvinnan i lugn o ro! Det tycker jag är att ha en sund relation till sitt ex!

Och dina frågor om jag kastar in mig i kärleken för fort.. Det kan hända.. Men jag anser att då har killarna haft lika bråttom.. Det har inte varit mitt förslag att åka till Thailand, att träffa deras släkt osv.. Å vilka kärleksförklaringar dom gett mig, vet jue faktiskt bara jag & killarna jag träffat sista tiden.. Så i dessa fall tycker jag att vi båda har haft lika bråttom..och jag har trott att man varit på samma våglängd då.. man går inte in i nått i 110 knyck å sen tvärnitar..för att sen påstå att man inte är redo.. Det ska man veta innnan!!

http://www.lantligt.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

3 september 2009 16:41

Men grejjen.. så trevligt att mitt näst senaste "EX" (eller va han nu var) sinnesjuka ex hittade min blogg..Haha..Välkommen!!!
Svartsjuk?! Den frågan ids jag inte ens svara på.. För är det någon som är det, så är det då inte jag.. Jag behöver inte sno exet:s mob å skicka sms som ska låtsas vara från honom.. Jag lämnar mina ex ifred.. jag gör mig inte till åtlöje.. så patetiskt löjligt att försöka göra deras "nya" svartsjuk.. Haha.. tyder på ett jävla dåligt självförtroende!
Du borde själv ta highway.. Highway too hell!!

http://www.lantligt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

hallelujamoment

3 september 2009 17:28

Till Lena, du är en av dessa kvinnor som har ett starkt kontrollbehov är du säker på att dina ex kvinnor vill ha med dig att göra? Tror du hotar dina ex med både det ena och det andra. Stackars dina barn den dag du ska klippa navelsträngen med dem, du klarar inte ens det mina dina ex. Fy för den lede vilken människa, tur man inte umgås med dej!!! Sök hjälp hos Alanon!!!

 
Ingen bild

inga

3 september 2009 19:54

komentar till Lena!! Stackars !stackars! dina ex-killars nya kvinnor!! Vill de? att du ska ha koll på deras liv ,med dina ex!! Det kan inte vara friskt? att ha ett sådant kontroll -behov av sitt ex!! Låt de få leva sitt eget liv med sina nya kvinnor!!

 
Ingen bild

Tommy

3 september 2009 20:26

Lena... Jag tycker givetvis att du ska få välja själv hur ditt liv ska se ut men hur vänskapen mellan dig och din man skulle se ut efter en separation kan du nog bara spekulera om. Mycket kan ändras och sidor som man inte trodde fanns kommer fram. Kanske pga en ny partner hos sitt ex. Det kanske vore optimalt att kunna bli nästan som en stor familj men det funkar nog väldigt sällan. Starka kvinnor som inte behöver män??? Nä, jag förstår att du reagerar på det om man tänker på mannen som kärlek. Det är väl klart att även den starka kvinnan vill hitta kärlek och behöver det. Lite löjligt att påstå nåt annat, alla behöver väl det??? Hoppas iallafall att du och din man är lyckliga och förblir så, det finns inget bättre! Läs Majonnäsburken och två koppar kaffe! som finns tidigare i denna blogg. Vissa andra kommentarer orkar man ju inte en läsa färdig...

 
Linda

Linda

3 september 2009 20:52

Tommy..Tycker att du skrev en väldigt bra kommentar..
Jag däremot reagerade på att Lena skrev i sin kommentar -att om deras "nya" inte skulle acceptera deras täta vänskap så skulle dom dumpa dom-
Det tycker jag är väldigt osunt. Ska man göra slut med någon man älskar, bara för att den nya partnern inte accepterar att man har en så tajt kompis relation med sitt ex.. Det verkar helt befängt!
I ett förhållande visar man respekt, och är det saker den andra mår dåligt av så får man acceptera det.

Det som var menat med starka kvinnor, var inte att leva utan kärlek.. Utan att jag är så pass händig att jag inte behöver en karl för att klara av mitt hem & renoveringar.. Kärlek vill ingen leva utan.. Så klart att jag vill ha kärlek!!

http://www.lantligt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria

4 september 2009 14:26

Jaa Herregud...jag bara ler av förundran när jag läster din blogg Linda, att folk från alla håll och kanter är så jävla engagerade i vad DU gör i DITT liv. Jag anser att man kan hålla sina förbannade åsikter för sej själv ibland och inte yttra sej om saker som sårar...men vissa tänker inte så långt. Dessutom tycker inte jag att det är fel att du "hastar" dej in i förhållande för man måste väl prova för att hitta sin "livspartner". Jobba på Linda, jag står bakom din rygg!!! Kram /Maria

 
Ingen bild

Eva

5 september 2009 06:30

Vilket svammel! Grattis till din nya kärlek! Lev som om det är slut i morgon! :O)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 4 april 2011 12:07

Evigheter sedan jag bloggade... Har inte haft inspiration eller tid.. Men det kommer nog.. Har haft otur med att vara sjuk ..har det inte varit nackbesvär pga mitt jobb, så har det varit förkylningar & idag vinterkräksjukan... Jag är som en svamp.....

Av Linda - 7 juni 2010 19:42

Jag, gubben & Dennis åkte till Skellefteå förra Måndan..vi tillbringade nästan 1 vecka i torpet.. Här kommer lite bilder..     Vi stannade till i Jävre, där gubben & Dennis fiskade..     Här får Dennis lära sig att rensa fisk..   B...

Av Linda - 24 maj 2010 12:26

Vi har tillbringat Lördagen & Söndagen i Tornedalen.. På nervägen stannade vi till i  Kurkkio..hälsade på mommo o moster som var där för att hämta lite saker..Åkte sedan till kyrkogården i Junosuando, besökte moffas grav.. lämnade en ängel. Gravs...

Av Linda - 14 maj 2010 15:01

#¤%¤&/%/&## på ren svenska... Är så jävla förbannad på försäkringskassan..vet inte vad jag gör snart... Väntar fortfarande på pengar för VAB &  det är inte lite pengar heller 6000-7000..Och det är 6 veckor sedan jag skickade in försäkran om tillfäl...

Av Linda - 10 maj 2010 21:42

Det blir bara längre å längre tid mellan blogginläggen... Är fortfarande datalös..å man inser först när man är det hur beroende man är av datorn.. Räkningar och bankärenden,mail, min kära blogg, tradera..äger inte ens en telefonkatalog nåmera ,bru...

Presentation


Jennie Linda Marie

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards