Magnusgumma,Licenssvetsare,Enastående Ensamstående Mamma,Shopoholic  & Inredningstokig...

Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

Tisdag...

Av Linda - 2 juni 2009 20:31

Jobbat, städat, tömt diskmaskinen & lagat middag...inte så mycket mer spännande.. Nästan..


Fick löneförhöjning idag.. 1400:- bättre än ingenting, men hade begärt 1000:- till för att komma upp i samma lön som min arbetskompis.. Anser att jag är värd det.. Producerar minst lika mycket å mer ibland..  Har lika lång erfarenhet el mer egentligen..då jag har en högre svetsutbildning, samt att jag jobbat på bemanning å då varit på 3 verkstäder innan jag började på den här arbetsplatsen.. Men det är inte alltid rättvist..

Jag tycker iaf att man ska ha lika lön för lika arbete.. Får ta upp det när chefen kommer tillbaka..


Beställde en paviljong från Clas Ohlsson.. den var på rea nu..999:- annars 1499:-... har spanat på den men tyckt att det va för dyrt.. Nu blev det 1088:- med frakt.. Ska plantera massa klätterväxter som får klättra efter stommen..bla rosor, clematis & något annat grönt..


Resten av kvällen blir lugn..ska ta en lång promenad med Wilma runt sjön..sen om jag orkar så blir det soffläge & tv gluttning.. Ha en fin kväll...ciao!!


 
 
susanne

susanne

2 juni 2009 21:58

tack vännen för din kommentar,,,
blir kanon med den pailjongen!!
jävla skit klart man ska ha lika lön för lika arbete morr...

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

3 juni 2009 07:00

Snygg paviljong, den ska jag åka och titta på hos CO.
Det var väl en okej löneförhöjning, och att tro att det sak vara lika för lika arbete fungerar inte riktigt i verkligheten.
Och det är tragiskt att det inte kan funka så.

Är din arbetskollega en kille?

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

3 juni 2009 18:55

Hej Susanne & Mita..

Det är f-djävligt med orättvisa löner..det är ju så att det inte alltid funkar med lika lön..
Nää det är en tjej, vi gick svetsutbildningen på Lernia samtidigt.. Men hon via komvux (gymnasial)Jag via LAN (yrkesutbildning)
6 månader längre..Jag har alltså en högre utbildning..
Får gå å morra till chefen på måndag.. å säga vad jag tycker

http://www.lantligt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 4 april 2011 12:07

Evigheter sedan jag bloggade... Har inte haft inspiration eller tid.. Men det kommer nog.. Har haft otur med att vara sjuk ..har det inte varit nackbesvär pga mitt jobb, så har det varit förkylningar & idag vinterkräksjukan... Jag är som en svamp.....

Av Linda - 7 juni 2010 19:42

Jag, gubben & Dennis åkte till Skellefteå förra Måndan..vi tillbringade nästan 1 vecka i torpet.. Här kommer lite bilder..     Vi stannade till i Jävre, där gubben & Dennis fiskade..     Här får Dennis lära sig att rensa fisk..   B...

Av Linda - 24 maj 2010 12:26

Vi har tillbringat Lördagen & Söndagen i Tornedalen.. På nervägen stannade vi till i  Kurkkio..hälsade på mommo o moster som var där för att hämta lite saker..Åkte sedan till kyrkogården i Junosuando, besökte moffas grav.. lämnade en ängel. Gravs...

Av Linda - 14 maj 2010 15:01

#¤%¤&/%/&## på ren svenska... Är så jävla förbannad på försäkringskassan..vet inte vad jag gör snart... Väntar fortfarande på pengar för VAB &  det är inte lite pengar heller 6000-7000..Och det är 6 veckor sedan jag skickade in försäkran om tillfäl...

Av Linda - 10 maj 2010 21:42

Det blir bara längre å längre tid mellan blogginläggen... Är fortfarande datalös..å man inser först när man är det hur beroende man är av datorn.. Räkningar och bankärenden,mail, min kära blogg, tradera..äger inte ens en telefonkatalog nåmera ,bru...

Presentation


Jennie Linda Marie

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards