Magnusgumma,Licenssvetsare,Enastående Ensamstående Mamma,Shopoholic  & Inredningstokig...

Alla inlägg under maj 2009

Av Linda - 19 maj 2009 11:57

Mycket som ska hinnas med idag.. Urk..

Tvättar & packar begravningskläderna, häftar ihop minneshäftena..packa allt som ska med till Ske-å..suttit i mobilen halva morgon, beställt tårtbottnar, kavlad marsipan osv, blommor,  och kl 15 ska jag till doktorn med min tumme..


Pratade med Sanna igår.. kanske får med henne till Skellefteå..hade varit kul =o)

Hon och lillebror Micke ska hjälpa till med serveringen på begravningsmiddagen..  så snällt!!


En glad nyhet är att företaget Bemz snart lanserar sofföverdrag , av 11 olika Marimekko tyger.. I Love.. 27 maj är premiären..


Och kommentarerna haglar fortfarande om min tapetsering.. Den där "Anna" verkar störa sig vääääldigt mycket..  Tror inte att hon heter Anna för den delen heller..har nog mina aningar om vem det är.. Jävligt löjligt i vartfall..säger som dom andra, skaffa dig ett liv!!

Nu ska jag fortsätta med mitt liv å med allt vad det innebär.. Återkommer senare ikväll...ciao!!

Av Linda - 18 maj 2009 22:38

för 14.90:- på Coop...jätte söta & bra storlek att äta fil eller soppa i    =o)

Och en frukostbricka..eller va det nu kallas för 15:- på barnens räddningsark..Helt ny.. Nu är det bara en sexig karl som saknas..som bjuder mig på frukost i sängen..hehe..


Nu ska jag fortsätta att häfta ihop minneshäftena..tjingeling & natti natti..

Av Linda - 17 maj 2009 23:00

Nu har jag ledigt en vecka..  =o)

Imorrn ska här städas, skriva ut minneshäftena, packa grejer som ska me till Ske-å .. & så måste jag ringa Skellefteå kommun så att dom sätter på vattnet i torpet.. mm mm 

 

Jag fick köpa köket för 1000:- billigt..det är en till köksbänk oxå som jag inte satte in foto på.. Hämtar den i sommar..


Kommer ni ihåg fondtapeten jag tapetserade i mitt sovrum?..  En Anna som skriver inlägg efter inlägg om att den är upp å ner.. Vad tycker ni?

Enligt mig så är den inte upp å ner, tycker det är fint med mönstret den vägen.. & man kan sätta den hur man vill tycker jag..Ett grafisktmönster ligger i betraktarens ögon hur man tycker att den ska vara & vad man tycker är fint...

Det är jue samma om du köper mönstrad metervara & syr ett par längder  eller om du syr en gardinkappa..Mönstret blir jue inte likadant, det är antingen lodrät el vågrätt....


Nu ska jag  rasta Wilma ..sen sussa..Nattinatti



Av Linda - 16 maj 2009 19:37

ca 100 år gammalt... vet inte hur jag ska göra..Om jag ska lämna bud på det.. tycker att det är jätte fint, men måste då höja den så det blir i dagens arbetshöjd..

Har en apotekarskänk från en gammal lanthandel,som jag fått av Kent, ska bara hämta den oxå..den är i Lövånger..


Jag hade en plan på att bygga ett platsbyggt lantkök..me pärlspont & måla i vit linoljefärg... Det blir ett av mina alla projekt i sommar..


Ikväll blir det soffläge & Eurovision song contest..Har laddat upp med en påse chips & 50 cl coca-cola..


Av Linda - 15 maj 2009 16:21

Äntligen... 2 dagar kvar att jobba, sen ledig vecka..  =o)


Åker till Skellefteå på Onsdag..ska kratta å vårstäda..Vill få det klart innan semestern..Längtar till mitt underbara torp!!

Stannar där till fredag..sen bär det av till Kurkkio, begravningen på lördag..


Nu ska jag städa lite här hemma & åka å helg handla.. 


Ang min bil så kommer jag att laga tankluckan själv, tänker inte betala 1500:- i självrisk.. Pappa har en tanklucka fr en skrotad saab.. sen ska jag köpa sprayfärg i samma färg o spraya..Å sätta fast den..



Ha en fin kväll..

Av Linda - 14 maj 2009 18:09

Min bil har blivit vandaliserad i natt...nån jävla idiot har brytit sönder tankluckan, slängt tanklocket & slangat bensin... Upptäckte det när jag kom hem från jobbet... Stod på parkeringen & ringde till polisen...Som vanligt som till alla andra myndigheter en jävla kö..19 min..arghh!! Hade inte lust å köa så länge fr mobilen..vem har råd med det...la på.. & helt plötsligt ser jag hur en polisbil kommer...går ut på gatan & stoppar dom.. Talar om mitt ärende å att bilen brevid min har också haft inbrott..sönderslagen ruta..bilstereon stulen, där har dom oxå slangat bensin..

Dom tar upp min anmälan..och far vidare..


Nog är det helvete att man måste röra andras bilar..har man fan inte råd med egen bensin ska man inte heller äga en bil eller nått annat motorfordon..


Nu ska jag måla klart min stol...sen åka & hämta ett paket.. Gissa vad??

Min nya mobil har kommit...tralala!! Nått kul i eländet iallafall..


Av Linda - 13 maj 2009 22:33

Ja det blev inte så mycket gjort idag...städade lite, vilade & sen for jag å hälsade på Johanne..

Alexander tog kvällspromenaden med Wilma.. 

Suttit å spanat på blocket efter en gammal timring .. Om man hittar nått billigt.. Min lada håller på att falla samman, hade velat riva bort skiten å få dit en bagarstuga el nått.. Så man har förrådsutrymme & extra plats när man har gäster på besök..


Nu ska jag hoppa i säng..bra studs är det..haha...Nattinatti..

Presentation


Jennie Linda Marie

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards