Magnusgumma,Licenssvetsare,Enastående Ensamstående Mamma,Shopoholic  & Inredningstokig...

Direktlänk till inlägg 23 maj 2009

Moffas begravning

Av Linda - 23 maj 2009 14:01

Vaknade vid halv sex.. Moster hade kokat kaffe, drack några muggar & åt macka så man fick energi å sätta igång.. Eftersom moffa skulle hem en sista gång, så var det mycket att göra.. Duka, göra mackor, skära upp fikabrödet,koka kaffe mm det tog mamma, Anne-maj & mommo hand om. Jag strykte mina & barnens kläder, duschade & gjorde mig i ordning.. Jag, moster Gun-Britt, min bror Pär & kusinens kille Kristian, åkte till Junosuando kyrkogård kl 9. Där mötte vi upp Thomas(kussen) & min bror Hans.. Eftersom det var vi som bar kistan var vi tvugna att åka dit för att bära den in i bårbilen.. Sen åkte vi till Kurkkio igen.. Det kom jätte mycket folk, roligt att så många ville hedra morfar.. Kl 13.30 åkte vi i följe till Junosuando kyrka.. Begravningen började kl 14.. Morfar fick en jätte vacker begravning. Gun Olofsson sjöng "Jag har hört om en stad" så vackert.. Oskar Skoglind (min brors pappa & prästen) höll ett jätte fint tal om morfars liv, och hela begravningen & minnesstunden var så fin & personlig..

Det var en lång & jätte jobbig dag.. När allt var färdig städat & diskat på församlingshemmet var kl nästan 20.. Vi åkte till kyrkogården & tände ljus på moffas grav. Sen tillbaka till Kurkkio & diska, städa undan allt fr förmiddan.. Kom i säng vid 1..


Ps fotot På mig, pappa & brorsan Micke är taget när vi just blivit klar me städningen.. Därav Foppatofflorna..


 
 
susanne

susanne

24 maj 2009 19:19

hej och uff vad jobbigt ni haft det.. även om jag hatar dessa "bya" begravningar är det ett mycket hedrande sätt att ta farväl på..
massa kramar.. din moffa ser dig nu och är massor tacksam!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

24 maj 2009 19:40

Joo dom är tunga bya begravningarna..men väldigt fint att ta hem den avlidne en sista gång. Jag tror oxå att moffa är väldigt tacksam över sin fina begravning.
Han saknas mig, men känner hans närvaro & i mitt hjärta finns han alltid kvar..
Kram

http://www.lantligt.bloggagratsi.se

 
Ingen bild

stareyee24

24 maj 2009 21:43

Ja pekko var en fin man, snäll och man kännde sig välkommen till hans och evas hem,
vi skulle ju dit till sommaren men det blev ju så tokigt nu när han är borta,
han var ju för mig en arm närmare min morfar som jag aldrig träffat,
så jag förstår att han saknas dig, det känns tomt även för mig fast jag inte varit dit så mycket som man borde ha vart,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 4 april 2011 12:07

Evigheter sedan jag bloggade... Har inte haft inspiration eller tid.. Men det kommer nog.. Har haft otur med att vara sjuk ..har det inte varit nackbesvär pga mitt jobb, så har det varit förkylningar & idag vinterkräksjukan... Jag är som en svamp.....

Av Linda - 7 juni 2010 19:42

Jag, gubben & Dennis åkte till Skellefteå förra Måndan..vi tillbringade nästan 1 vecka i torpet.. Här kommer lite bilder..     Vi stannade till i Jävre, där gubben & Dennis fiskade..     Här får Dennis lära sig att rensa fisk..   B...

Av Linda - 24 maj 2010 12:26

Vi har tillbringat Lördagen & Söndagen i Tornedalen.. På nervägen stannade vi till i  Kurkkio..hälsade på mommo o moster som var där för att hämta lite saker..Åkte sedan till kyrkogården i Junosuando, besökte moffas grav.. lämnade en ängel. Gravs...

Av Linda - 14 maj 2010 15:01

#¤%¤&/%/&## på ren svenska... Är så jävla förbannad på försäkringskassan..vet inte vad jag gör snart... Väntar fortfarande på pengar för VAB &  det är inte lite pengar heller 6000-7000..Och det är 6 veckor sedan jag skickade in försäkran om tillfäl...

Av Linda - 10 maj 2010 21:42

Det blir bara längre å längre tid mellan blogginläggen... Är fortfarande datalös..å man inser först när man är det hur beroende man är av datorn.. Räkningar och bankärenden,mail, min kära blogg, tradera..äger inte ens en telefonkatalog nåmera ,bru...

Presentation


Jennie Linda Marie

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards