Magnusgumma,Licenssvetsare,Enastående Ensamstående Mamma,Shopoholic  & Inredningstokig...

Direktlänk till inlägg 2 februari 2009

Branden av Lomboloskolan

Av Linda - 2 februari 2009 22:22

min dotter Olivia & hennes kompis Emma blev oskyldigt anklagade för skolbranden.. Igår träffade vi en journalist från Kuriren som gjorde ett repotage om detta..

läs artikeln:

http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=4568282

Det har varit väldigt jobbiga dagar för flickorna och för oss familjemedlemmar.. Ryktet startade så fort skolan stod i lågor..Det har snackats runt på arbetsplatser, affärer, banker, skolor, t.o.m på gångbanorna har flickorna fått höra - Där går hon/dom som tände eld på skolan!!

Jag tycker att det är fördjävligt att man inte tar reda på sanningen, men det är så i den här stan.. man är så trångsynt å älskar att gott sig i andras olycka!!

Å dom som spridit vidare detta rykte borde skämmas, ni har orskat ett helvete för två 12-åriga flickor... Tänk efter före innan ni öppnar käften nästa gång!


Allt skit snack i den här stan står mig upp i halsen!!

Det spekuleras o snokas i mitt privatliv oxå.. en fd svägerska till min kompis ringer o hör sig för hur det är mellan mig & min nya, o vad vi gör o gjort osv..det måste vara för att sedan kunna berätta det för hans ex som hon känner.. för jag känner inte ens den där kvinnan, så hur kan då mitt privatliv vara så intressant?!?.. Jag funderar på att ge mitt mobilnr så hon kan ringa till mig nästa gång hon vill ha reda på nått.. 

Har inte folk nått jävla liv i den här stan????

Man måste ha för mycket fritid när man har tid å hålla på med skvaller..


Nu har jag fått avreagera mig.. Å nu blir det sängen.. Nattinatt


 
 
susanne

susanne

3 februari 2009 09:23

hej ja kiruna lever rykterna.. och det är för jävligt.. ja du vet jag hant bli aldeles nervös innan du svarade mig och jag bor inte ens i stan!
bra gjort att gå ut i press! kram till O från mig!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

3 februari 2009 10:35

Stackars tjejer.
Tänkte när jag läste artikeln att det är såååå typiskt! Typiskt Kiruna, men kanske öht en småstad. Skitbra artikel i tidningen. Har bott i Kiruna i åtta år och vet precis hur klimatet är. Inskränkt så förbannat. Särkilt om man råkar vara en förhatlig Luleåbo. Det där lulehatet är helt galet. Fattar ärligt talat ingenting. Men det finns nog ingen logik, inte heller i en sån här idiotisk ryktesspridning som din dotter med kompis råkade ut för. Tänk så många som har stämplar på sig för rena rama skitsnacket. Som får leva med det. Jag minns att förskolefröken i en sons klass (i Kiruna) lärde dem ordspråket "ingen rök utan eld". Det är verkligen ett ordspråk jag hatar. Det betyder att en ryktesspridare kan hitta på ett rykte som börjar florera och sen säger alla "nå nå ingen rök utan eld". Idiotsäkert för ryktesspridaren. Sen lär fröken ut det på förskolan!!! Va???
Suck!
Hoppas din tjej slipper allt skitsnack från och med nu. Tyvärr kan det ibland sitta kvar trots att man bli renskriven, det är alltid nån som plockar fram det, "var det inte nåt med en brand..." om tio år. Det var ett smart drag att få tidningen att skriva om det! Hoppas det var i NSD också, eftersom de flesta kiruneser läser den och ratar kuriren för att det är en luleblaska...;D

 
Ingen bild

Linda

4 februari 2009 21:52

Susanne: Jepp,rykterna lever i den här stan..Lyllos dig som slipper den här hålan. Ska krama Olivia från dig =o)

Persilja: Jag hatar oxå det ordspråket.."ingen rök utan eld" Alltför många som använder det :-S
Vi kontaktade NSD först men dom sa att det inte går, för då ska alla 12-åringar dementera i tidningen..men hallå?!..det var jue inga andra som blev anklagade än Olivia & Emma. Så Emmas mamma kontaktade Kuriren och dom tyckte det var fruktansvärt & att barnen måste bli fri från dessa falska anklagelser..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 4 april 2011 12:07

Evigheter sedan jag bloggade... Har inte haft inspiration eller tid.. Men det kommer nog.. Har haft otur med att vara sjuk ..har det inte varit nackbesvär pga mitt jobb, så har det varit förkylningar & idag vinterkräksjukan... Jag är som en svamp.....

Av Linda - 7 juni 2010 19:42

Jag, gubben & Dennis åkte till Skellefteå förra Måndan..vi tillbringade nästan 1 vecka i torpet.. Här kommer lite bilder..     Vi stannade till i Jävre, där gubben & Dennis fiskade..     Här får Dennis lära sig att rensa fisk..   B...

Av Linda - 24 maj 2010 12:26

Vi har tillbringat Lördagen & Söndagen i Tornedalen.. På nervägen stannade vi till i  Kurkkio..hälsade på mommo o moster som var där för att hämta lite saker..Åkte sedan till kyrkogården i Junosuando, besökte moffas grav.. lämnade en ängel. Gravs...

Av Linda - 14 maj 2010 15:01

#¤%¤&/%/&## på ren svenska... Är så jävla förbannad på försäkringskassan..vet inte vad jag gör snart... Väntar fortfarande på pengar för VAB &  det är inte lite pengar heller 6000-7000..Och det är 6 veckor sedan jag skickade in försäkran om tillfäl...

Av Linda - 10 maj 2010 21:42

Det blir bara längre å längre tid mellan blogginläggen... Är fortfarande datalös..å man inser först när man är det hur beroende man är av datorn.. Räkningar och bankärenden,mail, min kära blogg, tradera..äger inte ens en telefonkatalog nåmera ,bru...

Presentation


Jennie Linda Marie

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards