Magnusgumma,Licenssvetsare,Enastående Ensamstående Mamma,Shopoholic  & Inredningstokig...

Alla inlägg den 4 april 2010

Av Linda - 4 april 2010 21:35

Har innehållit både jättetrevliga & otrevliga saker...


Vi åkte upp gubben å jag mot Kaitum i Onsdags... Vi stannade uppe på kalfjället å gubben sa att jag skulle blunda.. Han hade en överaskning..Jag blundade och hörde hur det skramlade & prasslade..


Världens gulligaste gubbe har jag...


Han hade gjort varsinn kycklingsallad med oliver, körsbärstomater, gurka,fetaost, ruccolasallad o vinägrett... och köpt vinglas i plast som han fyllde med päroncider..

Det var verkligen romantiskt att intaga denna supergoda sallad på kalfjället..


Dagarna i fjälls var underbara.. Trots dåligt väder, dimma, regn & blåst så var vi ute hela dagarna, pimlade, grillade o myste sig..

Fisk fick vi oxå... Jag fick 5 harrar, Magnus 1 harr & 3 laxöringar...


 

  Här är arken... Inga grannar på mils avstånd ...     Natur toaletten...  Gubben å hans yamaha..


På Lördagen bar det iväg hemåt.. vi stannade till & hälsade på hans föräldrar och syskon som var i stugan.. Och hans fastrar & kusin..

Det var där ute på gården jag fick den mindre trevliga överaskningen...Ringde min äldsta son för att höra hur påsken hade varit.. Han hade haft fest & en av gästerna hade stulit min laptop..

Jag blev rosenrasade..vem hade inte blivit det..

Som tur i oturen så visste han iaf vad killen hette, och hans mamma är en fd kompis så jag ringde henne & idag ringde hon upp å sa att hon kommer med laptopen imorrn..

Men nu är det inga fester, för sonen & hans kompisar här nåmera..


Gubben väckte mig klockan 7 med kaffe på sängen... Myyyys!!

Klev upp & gjorde oss redo för avfärd mot tornedalen..

till Saittarova.. Hälsat på min faster och hennes familj, min pappa & mina syskon & farmor.. en jätte trevlig dag.. Farmor har visat gamla foton från hennes ungdom & berättat..Många skratt har det varit.. Det är krut i gumman trots sina snart 94 år..


Nu är det soffläge med film o mys.. Tjingeling!!




Presentation


Jennie Linda Marie

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards