Magnusgumma,Licenssvetsare,Enastående Ensamstående Mamma,Shopoholic  & Inredningstokig...

Alla inlägg den 23 december 2009

Av Linda - 23 december 2009 21:54

Sista minuten tips....från en gammal kallskänka =)
Gör en egen gravlaxsås..så mycket godare..och ni har säkert hemma alla ingredienser som behövs =)

 



Receptet

1 dl senap (jag använder slotts)
3 msk raps- eller matolja
1 msk vitvinsvinäger(jag använder en med citron smak, men går lika bra med vanlig)
2 msk strösocker
vatten
hackad dill

Vispa ihop senap, strösocker o vitvinsvinäger.. Häll i oljan sakta och vispa samtidigt, viktigt att vispa hela tiden så den inte skär sig.. Sen några msk vatten, så du får den konsistens du vill ha.. Och sen i med dillen och rör ihop..

Vill du ha den sötare ta lite mer socker, eller surare lite mera vinäger...

Av Linda - 23 december 2009 15:24

Nää här har vi en katt oxå..eller två egentligen..Men bara Astrid som håller till under granen, det har blivit hennes favorit sovplats på dagarna.. Kolla in, hon använder paketet som "tasspall" ha ha!!

 

Å sur blir jag, när jag vaknar av att Matte fotar mig...Grrrrr!!

 

Sen har vi haft påhälsning av vandaler i natt.. Hela trappuppgången är nerklottrad.. Fy faen hur här ser ut!

Jag ringde Kirunabostäder, men dom kan inte göra något förrän efter jul...


      Ja ni ser jue... Alla ytterdörrar är oxå nerklottrade, tom mitt "Tittöga" dom hade iaf varit vänliga att inte spraya ner min dörrkrans..utan sprayat runt om...

Så onödigt och dumt gjort, hur kan man ens komma på tanken att förstöra på det här viset...



Av Linda - 23 december 2009 12:11

Å man har fullt upp.. dom sista klapparna ska slås in, skinkan ska kokas mm....ikväll blir det uppesittarkväll. Jag är fortfarande sjuk, så det blir en lugn och fridfull jul! Bara jag, Alexander & Dennis..Olivia åker till Hierankangas idag, hon ska fira jul med sina mostrar & morbror..

Älsklingen jobbar eftermiddag, så han kommer hem efter midnatt på julafton, så då firar jag & Magnus jul då.. Öppnar våra paket och äter en skinkmacka  

Önskar er alla en riktigt fin jul & ta hand om varandra!


 



Presentation


Jennie Linda Marie

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards